• جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ -
  • 27 September 2024

  • جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ -
  • 27 September 2024
کار ماندگار شرکت ساختمانی 115؛

افتتاح مدرسه «مهر ماندگار اوتیسم»

در آئینی به همت شرکت 115، مدرسه "مهر ماندگار اوتیسم" به عنوان تنها مدرسه ویژه کودکان اوتیسم در استان کرمان به بهره برداری رسید.محسن ضرابی، عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان در این آئین بیان کرد: ساخت این مدرسه پایان کار نیست و رها کردن این مدرسه پس از بهره برداری سبب می شود به نتایج و اهداف مطلوبی که به دنبال آن هستیم...

محسن ضرابی، عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان در این آئین بیان کرد: ساخت این مدرسه پایان کار نیست و رها کردن این مدرسه پس از بهره برداری سبب می شود به نتایج و اهداف مطلوبی که به دنبال آن هستیم، نرسیم. وی افزود: تمرکز ما بر آموزش دانش آموزان و معلمان است و معتقدیم این آموزش ها باید با هم پیش برود.
ضرابی، با تأکید بر اینکه این دستاورد باید حفظ و به عنوان یک نمونه و پایلوت در کشور مطرح شود، اظهار کرد: حضور روانشناس و گفتار درمان در این مدرسه ضروری است و همچنین سیستم اطفاء حریق، دوربین و ... از موضوعاتی است که باید پیگیری شود و هر کجا لازم باشد شرکت 115 نیز پای کار است.
مدرسه مهر ماندگار اوتیسم آبرویی برای کرمان است
در ادامه این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن قدردانی از شرکت 115 برای ساخت مدرسه ویژه کودکان اوتیسم در شهر کرمان، گفت: این مدرسه از زیباترین و بهترین مدارس کرمان است که با امنیت کامل برای دانش آموزان مناسب سازی شده به گونه ای که می توان گفت این مدرسه آبرویی برای کرمان است و به عنوان یک کار نو، مستحکم و با برنامه ای خاص برای کودکان اوتیسم آماده شد.
رضا رضایی، با اشاره به فضای مناسبی که برای ورزش و بازی کودکان در حیاط مدرسه در نظر گرفته شده است، افزود: کرمان ظرفیت فعالیت های خیرخواهانه بسیاری دارد که می توان از آنها استفاده کرد و ساخت این مدرسه از بزرگترین کارهای خیری بود که از سوی برادران ضرابی انجام شد. وی آموزش و توانمندی دانش آموزان را مهمترین اصل دانست و عنوان کرد: مدرسه اتیسم کرمان استاندارد بالایی دارد و امیدواریم به الگویی برای کشور تبدیل شود.
رضایی، با بیان اینکه کرمان رتبه پنجم کشور از نظر تعداد مدارس را دارد، تصریح کرد: در سال تحصیلی امسال 69 مدرسه جدید به تعداد مدارس استان اضافه شد که از زحمات اتاق کرمان، خیران، اداره نوسازی مدارس استان و استانداری به پاس همکاری در ساخت این مدارس قدردانی می کنیم.
ساخت مدرسه ویژه کودکان اوتیسم کاری ارزشمند و بزرگ است
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان نیز در جریان این مراسم با اشاره به اینکه مدرسه اوتیسم طراحی و فضای خاص خود را می خواهد، بیان کرد: در استان کرمان چنین فضای آموزشی نبود، در کشور نیز حدود 6 مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد و خدا را شاکریم که این مدرسه به همت اتاق بازرگانی و شرکت 115 در کرمان بنیان گذاشته شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،محمود بنی اسد اضافه کرد: آیین نامه مشخصی برای ساخت مدارس ویژه اوتیسم وجود ندارد بنابراین ساخت این مدرسه در کرمان کاری ارزشمند، بزرگ و مایه افتخار است تا دانش آموزان در فضای مناسبی قرار بگیرند و نواقصی در مدرسه وجود داشت که شرکت 115 دغدغه مند حل این نواقص بود و امروز این مدرسه به بهره برداری کامل رسید.


 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12207
اخبار مرتبط
نظرات شما